Sunday, November 25, 2012

Duit Kertas Amerika Sebagai Tangkal Sihir (Bahagian 3)

KESIMPULAN
DUIT KERTAS AMERIKA SEBAGAI TANGKAL SIHIR
(BAHAGIAN 3)
Oleh :  Urang Ulu




Duit kertas satu dolar ialah satu jata dan satu tangkal. Ia memiliki kuasa daripada nombor 13 kasih sayang dan perpaduan. Ia menggunakan simbol sihir daripada helang air dan piramid terpenggal dengan puncak yang terapung di atas. Melipatnya memiliki gambaran daripada kad tarot menara yang mana memanfaatkan tenaga yang digunakan pada mohor. Pada bahagian lipatan yang lain menunjukkan dua kuasa bersatu dalam simbolisme paling asas. Terdapat doa Latin atau pemujaan kepada tuhan atau kuasa yang lebih tertinggi yang mana sudah pasti digunakan dalam upacara sihir untuk memanggil kuasa yang diperlukan untuk aktifkan tangkal. Duit kertas satu dolar memiliki ciri-ciri yang sama seperti satu tangkal.

Duit kertas satu dolar merupakan satu tangkal. Ianya adalah tanda satu tolakan daripada tangan diatas. Israel Regardie ahli sihir Golden Dawn dari abad ke-20 mengatakan bahawa salah satu penciptaaan tangkal untuk meningkatkan keseronokan melalui emosi-emosi. Seseorang akan "sebatikan" perkataan-perkataan dan menempatkan bersama-sama dengan simbol-simbol tradisional air dan segitiga terbalik. Kita juga akan meliputi air kepala helang mewakili tenaga dalaman scorpio sebagai tindakan kuasa tuhan dijalankan melalui unsur air.

Apakah tangkal?

"TANGKAL MERUPAKAN SATU BENTUK TENAGA SIHIR DENGAN KUASA YANG MANA IANYA BAKAL UNTUK  DIWAKILI".. Aleister Crowley

"TANGKAL ADALAH SATU GUDANG BAGI SESETENGAH JENIS  TENAGA TERTENTU YANG DIPERLUKAN UNTUK MELAKSANAKAN TUGASAN YANG MANA KAMU TELAH MEMBINANYA".. Israel Regardie

Israel Regardie, kelahiran Francis Israel Regudy (November 17, 1907-10 MAC 1985) merupakan occultist dan penulis, pengarang buku mengenai  Hermetic Order of the Golden Dawn.

Tangkal digunakan dalam upacara sihir untuk menyimpan kuasa dan tenaga yang dibawa semasa upacara. Setelah upacara selesai dan kuasa tersebar tangkal tetap diisi dengan tenaga yang dipanggil sebagai "forth". Mohor besar dan tangkal Amerika dibina sebagai gudang tenaga untuk setiap orang yang berhubungan dengannya. Tenaga kita telah pun, dan sedang, dan akan terus dikenakan ke dalam perubahan air emosional secara tidak langsung oleh simbol pada duit satu dolar.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

 

Penafian

Segala maklumat yang terkandung dalam blog ini tidak semestinya dianggap sebagai kebenaran mutlak. Sebaliknya, ia adalah satu analisis dan kajian yang seterusnya dikaji oleh anda dengan lebih lanjut. Keputusan terletak di tangan anda.

Template Edit by Urang Ulu | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Online Project management