Friday, August 17, 2012

Simbol-simbol Sihir Pada Duit Amerika

MAKNA-MAKNA SETIAP SIMBOL
SIMBOL-SIMBOL SIHIR PADA DUIT KERTAS AMERIKA
Oleh :  Urang Ulu




Duit kertas satu dolar Amerika penuh dengan simbol sihir. Ramai orang tahu tentang makna sihir daripada reka bentuk mohor besar Amerika Syarikat. Namun mereka hanya tahu setengah daripada kebenaran. Kita telah diberitahu bahawa mohor Amerika Syarikat hanyalah jata atau apa yang disebut lamen dalam sihir. Memang benar bahawa mohor besar adalah lamen atau jata yang mewakili menyatukan daripada 13 jajahan asal ke dalam satu negara. Namun ia lebih daripada sekadar sebuah lamen. Jata hanya setengah daripada cerita cerita yang hanya anda tahu.

Mari kita lihat simbol sihir utama yang ditemui pada duit kertas satu dolar. Lihat pada bertentang atau berhadapan wang satu dolar adalah gambar George Washington dan kita dengan secara langsung akan teringatkan warisan masonicnya kerana dia  merupakan salah seorang ahli Freemason. George "dibingkaikan" oleh huruf Greek omega. Omega pada duit kertas satu dolar adalah merujuk secara langsung kepada tuhan. Omega adalah pengakhiran dari cara hidup yang lama untuk memulakan cara baru yang lebih baik.

George "dibingkaikan" oleh huruf Greek omega ( Ω )

Pada petak Jabatan Pembendaharaan terdapat 13 bintang pentagram. Simbol yang paling sering digunakan ditemui pada wang dolar satu adalah angka 13. Melalui sistem Hebrew gimatria huruf dipecahkan menjadi nombor(persamaan antara nombor dan huruf). Perkataan kasih sayang dan perpaduan kedua-dua menyamai kepada nombor 13.



Ditemui di bahagian belakang atau belakang wang kertas satu dolar adalah simbol kelim sihir yang sangat penting yang digunakan dalam upacara sihir Kabbalah barat. Di tengah-tengah duit kertas adalah ungkapan bahasa Inggeris. Ia berbunyi : ONE GOD WE TRUST (PADA TUHAN KITA PERCAYA) berasal dari lagu puja untuk pemujaan kepada rakyat Amerika oleh Aleister Crowley. Ianya adalah pemujaan untuk mewujudkan zaman baru atau abad dan mendorong Amerika dan dunia ke arah kemerdekaan.



Aleister Crowley

Sihir yang sebenar berada pada mohor besar Amerika Syarikat. Pada mohor besar terdapat...

Sila klik pada gambar untuk mendapatkan gambar yang jelas

13 bintang pentagram bersatu menjadi satu bintang heksagram melambangkan kesepakatan lelaki atau perempuan dengan alam semesta. Kesepakatan dari makrokosmos dan mikrokosmosSeperti diatas begitulah dibawah, seperti dibawah begitulah diatas.





Makrokosmos dan mikrokosmosSeperti diatas begitulah dibawah, seperti dibawah begitulah diatas.





Perhatikan bintang di atas kepala helang berbentuk pentagram berbucu 5. Sebuah pentagram merupakan mikrokosmos yang berkaitan dengan manusia.




Sebuah heksagram bintang berbucu 6 mewakili alam semesta. Ketika satu heksagram ditindan diatas piramid huruf-huruf A, S, M, O  dan N adalah bersambung. Perhatikan gambar di bawah :





Lihat bahagian dalam mohor kita sekali lagi dihujani dengan 13. Ada 13 huruf pada ungkapan Annuit Coeptis dan 13 tingkat piramid.


Sila klik pada gambar untuk mendapatkan gambar yang jelas


Piramid adalah gambaran seorang manusia duduk dalam meditasi. Puncak merupakan otak. Sebuah puncak bersatu dengan piramid terpenggal untuk membuat piramid lengkap merupakan penyatuan.

Keadaan seseorang yang sedang bermeditasi

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

 

Penafian

Segala maklumat yang terkandung dalam blog ini tidak semestinya dianggap sebagai kebenaran mutlak. Sebaliknya, ia adalah satu analisis dan kajian yang seterusnya dikaji oleh anda dengan lebih lanjut. Keputusan terletak di tangan anda.

Template Edit by Urang Ulu | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Online Project management